London 2020

Film je pripravila učenka Julija Genorio

Tudi letos na svetovljanski London ni razočaral

Učenci devetih razredov OŠ Stična so se z učitelji spremljevalci odpravili v svetovljanski London, ki so si ga zaradi velikega števila prijavljenih ogledali v dveh terminih. Zelo dobro pripravljeni učenci (pripravljalne delavnice na vsebinski del so potekale v šoli) so pogumno in samozavestno predstavljali londonske znamenitosti v angleškem jeziku in s tem izboljšali svoje jezikovne veščine. Na jezikovni ekskurziji so se morali izkazati na različnih področjih (iskanje mestnih znamenitosti, poglobitev v sistem javnih prevozov, najti možnosti hitre prehrane itd.). Vreme, sproščenost, uporaba angleščine na licu mesta in iznajdljivost učencev so pripomogle k temu, da je bila ekskurzija več kot uspešna.

LONDON 2020 – BEEN THERE – SAW IT – LOVED IT

V petek zjutraj, 28. 2. 2020, smo se učenci iz Osnovne šole Stična in Podružnične šole Višnja Gora zbrali na letališču Jožeta Pučnika, kjer smo odleteli v London. Bili smo prva skupina, ki je odpotovala.

Pristali smo okoli 13. ure, počakali na prtljago in se z vlakom odpravili do postaje Victoria Station, kjer smo prestopil na vlak, ki nas je pripeljal do našega hotela. Od postaje do hotela smo imeli približno 300 metrov.

V hotel Leigham Court smo prispeli okoli 16. ure. Namestili smo se v sobe in se kar najhitreje odpravili do centra mesta, saj smo že težko čakali, da na svoje oči in v živo vidimo vse zgodovinske znamenitosti, o katerih smo se pripravljali na dveh delavnicah v šoli pod vodstvom učiteljev, o njih poslušali, brali in vadili predstavitve.

Zopet smo se z vlakom odpeljali do postaje Victoria Station. Od tam naprej smo se večinoma vozili s podzemnimi vlaki.

Že prvi večer smo si ogledali kar nekaj znamenitosti, kot so Buckingham palace, Victoria Memorial, Westminster Bridge, Big Ben (ki ga na žalost prenavljajo in si ga nismo mogli tako dobro ogledati), Oxford Street in še nekaj drugih, ki smo jih sošolci predstavili sošolcem.

V hotel smo prihajali okoli 22. in 23. ure zvečer, kar je pomenilo, da smo morali hitro spati. Zjutraj smo se zbujali okoli 7. ure, saj smo imeli zajtrk od 7.45 do 8.45, ob 9. uri pa je v glavni sobi sledil zbor za nova navodila pred odhodom.

Naš dan je bil zelo poln, vendar smo uživali in niti malo nam ni bilo dolgčas. Čez dan smo se sprehajali skozi prekrasno mesto, skrivnostne trge ter ulice, polne zanimivih zgodb.

Odpeljali smo se do Greenwicha, si ogledali znamenito ladjo Cutty Sark in seveda observatorij in ničelni poldnevnik, kjer je sledilo obvezno fotografiranje – z eno nogo na zahodni in eno na vzhodni zemeljski polobli.

Obiskali smo pomorski muzej, ki smo si ga lahko malo bolj podrobno ogledali. Na kosilo pa smo se odpravili na tržnico, kjer smo poleg tradicionalnih angleški jedi in sladic poskusili jedi z različnih delov sveta.

Doživeli smo tudi pravo angleško vreme. Bilo je deževno, mrzlo ter vetrovno, zato smo morali biti kar dobro oblečeni. V naslednjem trenutku pa nas je že presenetilo toplo sonce, ki nas je prijetno ogrelo.

Sočne zelene travnike Greenwicha smo ponovno zamenjali za  vrvež londonskih ulic. Tam smo nadaljevali z ogledi in predstavitvami ter izkoristili uro prostega časa za nakupe spominkov.

V nedeljo smo po zajtrku pripravili prtljago, jo shranili v hotelu in se odpravili na ogled enega največjih in najbolj impresivnih naravoslovnih muzejev na svetu – Natural History Museum London. V muzeju so na zanimiv, pogosto interaktiven način predstavljene različne vsebine, nastanek vesolja in Zemlje, razvoj človeka, ogromna razstava dinozavrov, prikaz potresa, razstavljena je ogromna zbirka fosilov, rastlinstva, živalstva s celega sveta. Imeli smo dve uri časa za ogled, kar je za tako velik muzej seveda premalo.

Iz muzeja smo se vrnili v hotel, vzeli prtljago in krenili nazaj z vlakom do letališča. Do odhoda letala smo imeli še uro in pol časa, da smo si še kaj kupili, nato pa smo se okoli 17. ure vkrcali na letalo in okoli 20.15 prileteli v Ljubljano.

Ves čas potovanja nismo občutili nikakršne ogroženosti zaradi razsajanja zloglasnega koronavirusa. V Londonu je življenje potekalo čisto nemoteno. Na letališčih zaradi virusa ni bilo nikakršnih kontrol ali preverjanj. Sami pa smo bili dobro opremljeni in smo si redno razkuževali roke.

V teh 3 dneh sem videl veliko več Londona kot sem si mislil. Zaradi odličnih in prijaznih učiteljev smo imeli veliko prostega časa. Tak izlet bi z veseljem ponovil.

Lan Tekavčič

Včeraj smo se na greenwiškem marketu odločile, da bomo jedle tortilje. Prijazen gospod nas je vprašal, kaj želimo v njih in se je z nami veliko šalil. Nato nas je začel ogovarjati po francosko, me pa smo se samo spogledale in se zasmejale. Ko je videl, da smo se zasmejale, nas je vprašal, ali nismo iz Francije. Odgovorile pa smo mu, da smo iz Slovenije. Vprašal nas je, kako se reče piščanec po slovensko in tako se je naučil novo besedo …

Naja, Lea, Uršula,Teja

V Londonu mi je bilo zelo všeč in bi zelo rad spet šel. Imajo veliko zanimivih stvari, ki jih pri nas vidiš redko ali pa tudi ne (npr. značilni taksi ali pa dvonadstropni avtobus). Dobro je, ker imajo dobro organiziran potniški promet in tako manj onesnažujejo okolje. Opazil sem, da je tam veliko temnopoltih ljudi, ki pa so zelo prijazni. Zanimivo pa je tudi do, da nikoli ne veš, kakšno bo vreme in kako se bo spreminjalo, pa tudi to, da ljudje v tem zimskem času hodijo v kratki majici in v kratkih hlačah.v

Mike Longar

Všeč mi je bilo, ker smo si res veliko ogledali. Opazila sem, da ljudje veliko potujejo z javnimi prevozi ter da je veliko hiš opečnatih. Ljudje tam so bili zelo prijazni. Z nami so se na vlakih tudi pogovarjali.

Brina Ravbar

Ljudje so zelo prijazni (»excuse me darling« na primer).

Sredi zime hodijo v kratkih hlačah.

Učenci nosijo šolske uniforme.

Zaradi pogostega dežja imajo plastična pokrivala za vozičke.

Imajo veliko ulične glasbe in uličnega plesa.

Tanja Škufca in Sara Jernejčič

Najbolj mi je bil všeč naravoslovni muzej, ker je bilo tam veliko zanimivih kosti in replik izumrlih živali, da smo si lahko predstavljali, kako je bilo na svetu pred nami. Zelo mi je bila tudi všeč podzemna železnica, s katero se da hitro potovati od znamenitosti do  znamenitosti. Zelo sem bil presenečen nad zelo prijaznimi državljan

Jernej Miklič, Nina Jernejčič

Že na letalu smo spoznali prijaznega gospoda, ki nas je ogovoril in nam na kratko opisal njegova doživetja v Londonu. Še v istem dnevu smo se z učenci iz Zagradca dobro povezali. Učitelji so bili bolj zabavni kot v šoli, čeprav smo bili zvečer preglasni, zaradi česar smo jih zjutraj “slišali”. V soboto smo videli in izvedeli veliko novega o Londonu.  Fantje so priznali, da so videli veliko lepih deklet, punce pa še več lepih fantov. Ugotovili smo, da je angleški čaj po domače povedano »zanč«.

Ajša, Pia in Matic

„Nismo vedel, kje je milo, ker je biu v omari na sensor.”

„Napadli so ns golobi.“

„Excuse me.“

„Sorry.“

“Letalo tok dolg vzleta, da je, k da bi šou do Ivančne.”