Erasmus+

logotipi-erasmus+

Evropa in Erasmus+ na OŠ Stična

V tednu od 24.-29. maja 2016 smo na OŠ Stična gostili štiri partnerske države (Turčijo, Španijo, Portugalsko in Slovaško) v okviru zaključka mednarodnega projekta Erasmus+ z naslovom “Old Jobs And New Jobs”.
V kratkem, a jedrnatem času smo projektnim partnerjem poskušali pokazati in predstaviti vse, kar smo naredili v času dvoletnega projekta, prav tako pa smo jih popeljali skozi prelepe kotičke Dolenjske in Slovenije.
Ogledali smo si OŠ Stična, sprejel in pozdravil nas je gospod župan občine Ivančna Gorica, sprehodili smo se po samostanu v Stični, prisostvovali pri sodobnem pouku in “pri pouku nekoč” v šolskem muzeju na Muljavi, si ogledali etnološko zbirko na kmetiji Nose, s kajaki se spustili po reki Krki, udeležili smo se obiksa “dneva očarljivih rastlin” v Biološkem središču v Ljubljani, si ogledali zelo prestolnico Evrope, Ljubljano. Prav tako smo goste popeljali po Krasu in slovenski obali.
Ugotovili smo, da Evropa povezuje in združuje, tudi na vzgojno izobraževalnem področju. Nekaj več utrinkov pa v priloženih fotografijah.

Zeliščne delavnice Erasmus + in šolski bazar (2.-9.decembra 2015)

V okviru projekta “old and new jobs” smo 2.decembra izvedli delavnice, v katerih smo z učenci izdelovali zeliščna mila, zeliščna mazila in kopelno sol.

Aktivnosti smo pripravili v sodelovanju z gospo majo Mihovec s.p. (bogastvo travnikov), ki organizira poučne delavnice za šole.

Izdelke smo pripravili zato, da so se učenci lahko izkazali v podjetnosti, ko so ročno narejene produkte prodajali na šolskem bazarju,ki je potekal med 7.-9. decembrom 2015.

Učenci so bili zelo uspešni in podjetni!

 


Dežela prijaznih ljudi, kjer se stikata Evropa in Azija – to je veličastna Turčija

Na deževen, pozni jesenski dan smo se ravnatelj OŠ Stična, Marjan Potokar, ter koordinatorja projekta Erasmus+ z naslovom »Old Jobs and New Jobs« odpravili na tretji medprojektni sestanek v Turčijo, v mesto Hatay. Zaradi nepredvidljive politične situiacije, v kateri se je znašla Turčija, ter zaradi bližine Sirije, smo se odločili, da tokrat učence raje pustimo doma, v Sloveniji.

Po okrepčilnem spancu smo se že zjutraj odpravili na sprejem k županu tega okoliša, ki se imenuje Harbiye. Navdušeni nad našim prihodom, so nam postregli s pravo turško kavo in pecivom. Sledil je ogled šole, s katero sodelujemo pri projektu. Učenci so se nas z zanimanjem ogledovali in kukali iz razredov. Že v preddverju nas je pozdravil ogromen portret Atatürka, ki ga Turki smatrajo za očeta moderne Turčije. Ogledali smo si učilnice, prisotvovali pouku matematike in angleščine. Pokukali smo še na šolsko igrišče in se nato odpeljali na kosilo.

Na vrsti je bil ogled mesta Hatay, največjega mesta province Antakiya. Ogledali smo si starodavno mošejo in cerkev, vklesano v živo skalo. Po ogledu muzeja, ki prikazuje pestro zgodovino mesta od Rimljanov pa do moderne dobe, smo se nato sprehodili še po novejšem delu mesta. Koordinatorji, ki smo izkoristili vsak trenutek, da se pogovorimo o prihodnjih ciljih projekta.

Naš zadnji dan, tik pred odhodom domov, pa so nas naši turški prijatelji razveselili z ogledom še ostalih znamenitosti tega prelepega, vendar malo poznanega dela Turčije. Ogledali smo si starodavna mesta, slavno Mojzesovo drevo, kanjone in grobnice.

S težkim srcem, vendar polni lepih spominov, smo se poslovili od naših prijateljev, kolegov na področju šolstva in izobraževanja  in se iz prijetnih 30 stopinj odpravili nazaj v jesensko hladno Slovenijo. Turčija kot most med Evropo in Azijo in kot veličastna v tradiciji krajev in ljudi, v odmaknjenih krajih in na podeželju, nam bo ostala v zelo lepem in kulinaričnem spominu.


ZASADITEV ČEBULE V VIŠNJI GORI

V okviru projekta KA-2 »old jobs and new jobs«, je po vseh izdelanih parametrih v Sloveniji, Španiji, Turčiji in na Slovaškem ter Portugalskem, zmagal slovenski »lük« iz Lükarije pri Ptuju, ki so ga učenci podružnične šole Višnja Gora pod vodstvom mentoric Ane Šimac, prof. in Mojce Hrvatin prof. zasadili v Višnji Gori.

Takole so zapisali učenci: »ugotavljamo, da rezultati izvedene analize dobro odražajo lastnosti zemlje, ki smo jih povzeli po razpoložljivi literaturi. Zemljo, ki smo jo prinesli iz Lükarije z namenom, da vanjo posadimo ptujski lük, lahko po naših rezultatih uvrstimo v tip peščene zemlje. Dobro posušen vzorec je bil na videz mivkast in zelo sipek. V literaturi smo prebrali, da je prav tak tip zemlje ugoden za gojenje čebule. V nadaljevanju projekta bomo primerjali rast čebule v dveh tipih zemlje: v lükarski ter višnjanski in ugotavljali, kako na rast čebule vplivajo lastnosti prsti.”

Čebulo iz Lükarije smo zasadili v vseh petih državah in smo v pričakovanju, kako bo ta ena in ista čebula uspevala v državah, ki imajo različne klimatske in zemeljske značilnosti.

Ivančna Gorica, maj 2015

ZASADITEV ZELIŠČNEGA VRTA

Pa ga imamo, šolski zeliščni vrt, namreč.

Tako smo v okviru mednarodnega projekta Erasmus +:  KA-2  »Old jobs and new jobs« prišli tudi do praktične izvedbe našega šolskega  vrta. Pri izvedbi zeliščnega vrta smo sodelovali z zeliščno kmetijo  Hanuman, s katero smo že jeseni sodelovali pri izbiri lokacije zeliščnega vrta in priprave tal.

Vrt otrokom omogoča nesporeden stik z zemljo in naravo, timsko in fizično delo ter krepi zavedanje, da pridelke na koncu lahko pojemo ali pa jih predelamo v čaje,mila, namaze, marmelade itd … ali pa, da nam delo z zelišči omogoči tudi kakšen nov ali stari poklic.

Natančno 1.aprila J smo zasadili zeliščne rastline kot so: melisa, meta, žajbelj, ameriški slamnik, ognjič, origano, majaron, timijan in druga zelišča. Z zeliščno kmetijo Plavica smo sodelovali v mesecu oktobru, ko nam je gospod Jože pomagal pri ustrezni izbiri zeliščnih rastlin. Z njegovo pomočjo,so učenci uspešno zaključili vsak svoj zeliščni dnevnik.

Tudi po končanem projektu bo naš zeliščni vrt živel naprej. S pomočjo zeliščne učne poti, bodo učenci predmetne stopnje spoznavali zdravilne lastnosti  zelišč, ter izdelovali zeliščne pripravke, mila in kreme. Pri naravoslovju bodo učenci lahko izdelali zeliščni herbarij, učenci nižjih razredov in skupina učencev,ki spremlja projekt od začetka, pa so že sedaj navdušeni, saj so zasadili svoj vrt in bodo opazovali kako rastejo rastline in kasneje tudi, kako jih pripravijo za nadaljno uporabo.

Za strokovno pomoč, pa smo se obrnili tudi na vodjo vrtnarije samostana Stična (SITIK) gospo Branko, ki nam je ponudila pomoč pri zasaditvi in kasneje tudi pri sušenju in pripravi zelišč.

LIKOVNE DELAVNICE

V okviru mednarodnega projekta Erasmus +:  KA-2  »Old jobs and new jobs« je bil mesec marec zelo ustvarjalen.

Učenci šestih in sedmih razredov so pod vodstvom učiteljice Anke Švigelj Koželj pri pouku likovne umetnosti ustvarili zanimive likovne izdelke, ki jih predstavljamo jih v galeriji.

Ivančna Gorica, 8. 4. 2015

POROČILO DELAVNIC Z ZELIŠČI

V sredo, 14.1.2015 se je na naši šoli odvijala zanimiva ustvarjalna delavnica v okviru mednarodnega projekta Erasmus +: KA-2 »Old jobs and new jobs«. Delavnice se je udeležilo 18 učencev, 3 učitelji in 2 predstavnika z zeliščne kmetije Herbal Farm Hanuman.

Najprej smo imeli teoretično osnovo, kako namakamo zelišča v olja in alkohol ter katera zelišča največkrat za te namene uporabljamo. Po usvojenem teoretičnem delu, pa smo v delavnici pripravili nekaj različnih mazil, zeliščno olje ter zeliščno milo:

  • ognjičevo mazilo na osnovi olivnega olja in čebeljega voska
  • medeni balzam za ustnice z jojobinim oljem, šentjanževim oljem, medom in čebeljim voskom,
  • naravno milo iz sivke in ognjiča.

Vsi učenci so pri pripravah in končnih izdelkih aktivno sodelovali, spraševali in ustvarjali, kar je razvidno iz naše slikovne dokumentacije.

 Ivančna Gorica, 16.1.2015


V okviru mednarodnega projekta KA-2  »Old jobs and new jobs« smo organizirali medpredmetne delavnice (angleščina, nemščina in gospodinjstvo).

Delavnice so potekale 15.12. in  17.12.2014.

Tema delavnic je bila spoznavanje zelišč, poklic zeliščarja in priprava različnih zeliščnih jedi. Učenci so  pekli zeliščne štručke in pripravili zeliščni namaz. Proučevali in zapisovali so imena in učinke zelišč v angleškem, nemškem ter latinskem jeziku. Nato so učenci izdelali plakat ter kazalke za knjige. Med delom smo z učenci diskutirali o tem, kako bi se poklic zeliščarja lahko uveljavil v sodobnem času.

Na koncu smo imeli čajanko, na kateri smo pili 4 različne zeliščne čaje (meta, melisa, kamilica in žajbelj) po receptih patra Simona Ašiča in jih med seboj tudi primerjali. Pojedli smo vse zeliščne dobrote, ki so jih pripravili učenci.

Na obeh šolah so sodelovali zainteresirani učenci petih, šestih in sedmih razredov. Vsi, ki so bili vključeni v ustvarjanje, so se lahko med delom naučili nekaj novih besed, stavčnih struktur in fraz ter seveda dobili veliko znanja o zeliščih.


V letošnjem šolskem letu se je na Osnovni šoli Stična začel izvajati mednarodni projekt comenius KA2 šolska partnerstva.

Naslov projekta je » Old jobs and new jobs« in poleg naše osnovne šole so v projekt vključene še 4 države, in sicer Španija, Portugalska, Slovaška in Turčija.

Na naši osnovni šoli bomo podrobneje raziskali poklic zeliščarja in seveda izdelke iz zelišč. Osredotočili se bomo na recepte patra Simona Ašiča in jih prilagodili potrebam sodobnega časa.
Na podružnični šoli Višnja Gora pa bo vzporedno potekala še raziskovalna naloga na temo čebule, kjer bodo učenci pod mentorstvom učiteljice Ane Šimac raziskovali slovensko avtohtono sorto čebule- ptujsko rdečo čebulo. To sorto pa imamo namen posaditi v vseh 5 državah istočasno in nato primerjati rezultate.

Fotografije iz srečanja v Španiji:

128156_Logo_Erasmus___60ko-mali


Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina publikacije (komunikacije) je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.