Mreža šolski pes

Živali so tako prijetni prijatelji – ne sprašujejo in ne grajajo.

(G. Eliot)

VPLIV TERAPEVTSKEGA PSA, PRINAŠALCI VESELJA

Živali so naši zvesti spremljevalci v družini in pri delu. Predstavljajo nekoga, ki nas sprejema takšne, kot smo. Pes se z nami igra, nas tolaži, pomirja in sprošča. Pozitiven odnos z živaljo ima na nas velik učinek. Ob živali se lažje umirimo, sprostimo, gradimo samozavest in pridobimo novega prijatelja. Živali nam obogatijo in izboljšajo kvaliteto življenja. S svojo prisotnostjo v veliki meri vplivajo na našo dobrobit.

Ravnanje z živaljo pa zahteva določena znanja. V šolski prostor so tako vključeni psi, ki so za to delo izšolani.

V šoli se učenci vsakodnevno srečujejo z vrsto zahtev in nalog. Nekateri so v šoli uspešnejši, drugi nekoliko manj. Pritisk šole je na mladostnika velik. Prisotnost terapevtskega psa je zato zelo pomembna, kajti psi ne ocenjujejo, ne tekmujejo in ne grajajo. Njim je vseeno, kako dober bralec si, kako ti gre računanje, kakšno oceno si dobil. Psi nimajo nobenih zahtev glede šole, obenem pa so odlični poslušalci in zaupniki. Čutijo naše veselje in stisko. 

Vključevanje psov ima v šolsko okolje mnogo pozitivnih učinkov.

  1. Telesni učinek

Študije nakazujejo na koristnost, ki ga ima prisotnost živali na človekovo fizično zdravje. Prisotnost živali naj bi koristila preventivno ter zaščitila človeško telo pred glavobolom, prehladom, vročino, slabostjo itd. (povzeto po Halm, 2008). Božanje psa lako zmanjša nivo občutenega stresa in otroka hitro umiri. Pri otrocih ima lahko stik z živaljo sproščujoče učinke, zmanjša se krvni pritisk, srčni utrip, manj so anksiozni in pod stresom (povzeto po Astroino, Bomboy, Jalongo, 2004; Freisen, 2010).

  1. Socialni učinek

Stiki z živaljo ugodno vplivajo na komunikacijo, krepitev socialnih stikov ter empatičnega doživljanja. Preko dela z živaljo se vzpostavlja primeren odnos do živali, krepi se socialne vzorce in primerno odzivanje na okolico, spoznavanje in ozaveščanje svojih čustev, premagovanje strahu. Delo s terapevtskim psom je v veliko podporo tudi otrokom z motnjami pozornosti. Delo s psom namreč zahteva osredotočenost in pozornost.

  1. Psihološki učinek

Osamljenim in nemirnim otrokom živali prinašajo veliko smeha in sprostitve in s tem posledično umiritev. Žival vpliva tudi kot motivacija za delo, kajti aktivnosti z živaljo lahko ponudimo kot nagrado ob opravljeni nalogi ali žival kot opazovalca ob opravljanju določene dejavnosti. Rokovanje in božanje živali ima ugoden vpliv tudi na otroke, ki imajo težave z motoriko. Pri tem morajo biti hkrati nežni in odločni, pri čemer je bistvena fina motorika (Ocepek, 2012).

Ob prisotnosti psa posameznik pozabi na svoje težave, strahove, stiske. Svojo pozornost usmeri na žival in se ji posveti. Ob psu vse steče lažje. Štirinožec ne ocenjuje branja, ne vidi učnih težav in telesnih posebnosti. Ne graja in ne ocenjuje. Otrok zato ob tem gradi samozavest, kar mu daje motivacijo in veselje, da z aktivnostjo nadaljuje. Ponavadi ga kuža le nagradi  z velikim mokrim poljubčkom.

Viri:

Astorino, T., Bomboy, N., Jalongo, M. R. (2004). Canine visitators: the influence of therapy dogs on Young children’s learning and well – being in classrooms and hospitals. Early Childhood Education Journal, 32(1), 9–16. https://link.springer.com/article/10.1023/B:ECEJ.0000039638.60714.5f

Freisen, L. (2010). Exploring animal – assisted prorams in children in school and therapeuticcontexts. Early Childhood Education Journal, 37, 261–267. https://cpb-eu-w2.wpmucdn.com/blogs.lincoln.ac.uk/dist/f/2812/files/2014/06/Freisen-2010-Exploring-animal-assisted-programs-with-children-in-school-and-theraputic-contexts.pdf

Halm., M. A.(2008). The healing power of the human – animal connection. American Journal of Critical Care, 17(4), 373–376. http://ajcc.aacnjournals.org/content/17/4/373.full.pdf+html

Ocepek, R. (2012). Premagajmo predsodke do živali – vzgoja za odgovoren odnos do živali. Ljubljana: Agencija Baribal.

NAŠA JANA Z OLIJEM

Gospa Jana Miklič z njenim Olijem iz društva Tačke pomagačke.

DOSEDANJE SODELOVANJE

Sodelovanje naše šole z društvom Tačke pomagačke poteka že tretje šolsko leto. V šolskem letu 2016/2017 je branje in druženje potekalo v šolski knjižnici. Naš cilj je bil učencem, katerim branje ne predstavlja posebnega užitka, pokazati, da je lahko tudi branje čisto zabavno. Branja s tačkami se je tako skupaj udeležilo 5 učencev naše šole. Vsako srečanje otroka in terapevtskega para je trajalo 30 minut. Za vsakega učenca smo realizirali po dve srečanji.

Odzivi učencev na branje s kužkom so bili izjemni. Vsake ure so se izjemno veselili in tudi po končanih srečanjih učenci še danes zelo radi obujajo spomine na to, kako nepozabno je bilo to druženje.

V šolskem letu 2017/2018 se je naše sodelovanje z društvom Tačke pomagačke nadaljevalo. To nepozabno izkušnjo smo želeli ponuditi večjemu številu učencev. Odločili smo se, da terapevtski par »naša Jana in njen Oli« obiščeta razrede tistih učencev, ki so bili v preteklem letu vključeni v branje s kužkom. Odzivi učencev so bili nadvse navdušujoči, kar je razvidno tudi iz vtisov, ki so jih po srečanju napisali učenci.

  • Pri Tačkah pomagačkah mi je bilo všeč to, da je bil kuža prijazen in da nam je njegova lastnica povedala, kako ga je dobila. Najbolj mi je bilo všeč, ko smo iz vrečke vlekli listke. Tega dne ne bom pozabila nikoli v ž Res mi je bilo zelo lepo. (Julija, 3.Z)
  • O tem psu imam veliko misli. Ta kuža ima znanje, je ubogljiv, nikogar ne ugrizne itd. Če bi imel jaz takega psa, bi bil najsrečnejši. Lepšega psa še nisem videl. Upam, da nas še kdaj obišč (Tevž, 5.Z)
  • Ura, ki sem jo preživela z Olijem, mi je bila zelo všeč. Takrat sem si želela, da bi bil pri nas cel dan, ampak je moral iti domov, in komaj čakam, da nas spet obišč (Nina, 5.Z)
  • Najbolj mi je bilo všeč, ko je Oli kazal svoje trike, ko je iskal skrite igrače in kako je pospravil svoje igrač Najbolj od vsega pa mi je bilo všeč, ko je njegova lastnica povedala, kako ga je dobila. (Tajda, 3.Z)
  • Imel sem se zelo lepo in zabavno. Hvala za obisk. Upam, da se bomo še kdaj sreč (Žan, 5.Z)

V letošnjem šolskem letu (2018/2019) smo si v sodelovanju z »našim terapevtskim parom«, gospo Jano Miklič in njenim Olijem, iz društva Tačke pomagačke projekt zastavili nekoliko širše. V času od septembra do novembra sta Jana in Oli obiskala učence vseh oddelkov 2. razreda naše šole. Obisk je trajal eno šolsko uro. Srečanje je bilo namenjeno tako začetnemu opismenjevanju, kot tudi osveščanju otrok o odnosu in skrbi do živali.

PLANI ZA LETOS IN PRIHODNJE

Tekom tega šolskega leta pa imamo še v planu, da v dogovoru z učiteljicami razredne stopnje izberemo nekaj učencev, ki jim branje predstavlja napor, da bi skupaj z gospo Jano Miklič v individualni situaciji brali Oliju in tako izboljšali branje tudi na drugačen, prijetnejši način.

Menimo, da sodelovanje s terapevtskim psom na naši šoli kaže številne pozitivne učinke in neko dodano vrednost vsem, ki so z njima v stiku, zato smo se odločili, da se vključimo v Mrežo šolski pes.

Ker se nam zdi pomembno, da takšno nepozabno izkušnjo dobijo vsi učenci naše šole, smo se odločili, da bomo to od letošnjega šolskega leta dalje ponudili vsem učencem vseh oddelkov 2. razreda.

Oli je preveril urejenost puščic in bil z videnim zadovoljen.

Oli se je udobno namestil in pozorno prisluhnil, kaj mu učenci preberejo tokrat.

KOORDINATORICI PROJEKTA
  • Maša Maras, ped. (učiteljica DSP) 
  • Vita Valenčak, def. (učiteljica DSP)
NEKAJ KNJIG

TAČKE POMAGAČKE PRI UČENJU V ŠOLSKEM LETU 2018/2019

Obisk v februarju

Učiteljici dodatne strokovne pomoči sva ob pomoči razredničark izbrali različne učence iz 1., 2. in 3. razreda, ki bodo od februarja do maja deležni individualnega obiska Olija in njegove vodnice Jane. Z gospo Jano skupaj načrtujemo vsebino srečanj. Učiteljici DSP poskrbiva za ustrezne učne materiale, ki so prilagojeni učencem, in sva aktivno udeleženi pri izvedbi ur. Na vsakem srečanju se učenje prepleta z dejavnostmi, ki jih otrok izvaja s kužkom, in tako še na drugačen način razvija svoja področja. Slike povedo več kot tisoč besed.

Obisk v marcu
Obisk v aprilu
Obisk v maju

Še čisto malo in šolskega leta bo konec. Tudi naša tačka pomagačka Oli bo ob koncu šolskega leta odšel na zaslužene počitnice.

Z Olijem smo se v letošnjem šolskem letu zadnjič srečali v ponedeljek, 13. 5. 2019, na Muljavi in 20. 5. 2019 na matični šoli.

Skupaj smo se igrali različne igrice, se zabavali in se veliko novega naučili. Ob tem pa sta nas obiskala še Olijeva prijatelja, Van Gogh in Shadow.

Našim pasjim prijateljem želimo prijetne počitnice, polne dogodivščin.

Mi pa komaj čakamo, da se drugo leto zopet srečamo s kosmatinci na šolskih hodnikih.

OBISK TAČK POMAGAČK V ŠOLSKEM LETU 2019/2020

Od meseca oktobra dalje bo izbrane razrede matične šole in vseh podružnic obiskal terapevtski par Društva Tačke pomagačke. Prav posebne vzdušje nam bosta pričarala vodnica Jana Miklič in njen Oli. Oli je terapevtski kuža, ki otrokom pomaga pri branju, pisanju in vsem, kar je povezano z učenjem in dobrim počutjem. Hkrati je namen srečanj tudi osveščanje otrok o odnosu in skrbi do živali.

Obisk Tačk pomagačk v 2. b razredu MŠ Stična

V ponedeljek, 20. 1. 2020, sta učence 2. b obiskala terapevtski pes Oli in njegova lastnica Jana.

Učenci so bili nad gostoma navdušeni, kar odražajo njihovi vtisi, ki so jih zapisali po obisku ter mu jih poslali.

  • Oli, zanimiv si in zabaven. Nikoli še nisem videla tako zabavnega psa. Želim ti, da poslušaš lastnico. Oli, hvala za obisk.
  • Oli, zelo si prijazen. V tvoji družbi mi je bilo dobro.
  • Oli je smešen, rad plava in lovi kepe. Njegov prijatelj je Šrek, njegova žena pa Fijona. Zna veliko trikov. Ob njegovem obisku mi je bilo zelo dobro.
  • Oli mi je všeč, ker ima rad otroke.
  • Z Olijem sem se zabaval. Bil je priden in prijazen.
  • Oli mi je bil zelo všeč. Najbolj so mi bili všeč triki, ki jih je naredil.
  • Zelo sem ga bil vesel. Upam, da ga spet vidim. On je car.
  • Zelo sem bil vesel ob obisku Olija.
  • Oli je najboljši kuža na svetu. Nikoli še nisem videla boljšega kužka. Zelo je priden.
  • Z Olijem sem se zelo zabaval. Bil sem vesel.
  • Oli mi je všeč, ker ima rad iste stvari kot jaz. Rad liže sladoled, rad plava in se potaplja. Rad se lovi z drugimi kužki in teče po travi.
  • Oli, s tabo sem se počutila zelo dobro. Všeč so mi bili tvoji triki.
  • Oli mi je všeč, ker dobro plava in se rad igra.
  • Oli je terapevtski pes. Je bele barve.
  • Ko je Oli prišel na obisk, sem se počutila dobro. Veliko sem se naučila o psih. Zelo mi je bilo lepo, ko mi je Oli pomahal.
  • Olija imam rad in všeč mi je, ker nas je obiskal.
  • Dragi Oli! Hvala za obisk. Ti si najboljši kuža. Najbolj mi je bila všeč tvoja dlaka.
  • Oli, všeč mi je bil tvoj nastop. Rada te imam.
  • Med Olijevim obiskom mi je bilo najbolj všeč, ko sem mu skril igračko.
  • Z Olijem sem se imela zelo luštno. Zelo sem se zabavala. Upam, da pride še kdaj.
  • Oli mi je všeč, ker dobro voha, sliši in ima zelo rad otroke. Ima ostre zobe ter velika usta in tace. Hvala za obisk.

Po besedah ene od mamic naj bi njen sin od navdušenja nad Olijem še celo popoldne istega dne vsakemu, ki ga je ta dan srečal, razlagal o Oliju in o tem, kaj vse zna.

učiteljica Andreja Gospodarič

Obisk Tačk pomagačk v 2. a razredu MŠ Stična

V ponedeljek, 13. 1. 2020, je bil poseben dan v 2.a razredu na matični šoli osnovne šole Stična.
V razredu sta nas obiskala Jana in pes Oli. Bili smo že zelo nestrpni. Sedeli smo v polkrogu in pozorno poslušali Jano, ki nam je povedala veliko zanimivega. Pes Oli nas je milo in prijazno gledal ter komaj čakal, da bi se crkljal. Celo dve učenki, ki se zelo bojita psov, je Oli prepričal s svojim pogledom, da sta se ga upali dotakniti in pobožati.
Vsem nam je bilo všeč, da je pouk potekal malo drugače in da nam je nekdo z nežnostjo in prijetno bližino napolnil energijo. Hvala Oli in hvala tudi Jani, ki nam je vse tako lepo predstavila.

Zapisala: Danijela Mlakar

TAČKE POMAGAČKE NA KRKI

V ponedeljek, 14. 10. 2019, ni bilo prav nič težko zgodaj vstati in priti v šolo, saj sta nas z obiskom razveselila terapevtski pes Oli in njegova vodnica Jana. Povedala sta nam, kako je potrebno za psa skrbeti, kako prepoznati počutje psov in še veliko več. Učenci 2. razreda so videli, kako pridno Oli skrbi za svoje igrače in kakšne trike pozna, premagal pa jih je tudi v vlečenju vrvi. Z Olijem in Jano smo se tako zabavali, da je ura čisto prehitro minila.

Nekaj vtisov učencev:

  • Dobro mi je bilo, ko je Oli delal trike in ko me je preskočil. (Tijan)
  • Najbolj mi je bilo všeč, ko sem Oliju dal ukaz, naj naredi preval. (Matej)
  • Zelo mi je bilo všeč, ko je Oli naredil preval in ko je dal petko. (Neja)
  • Dobro se mi je zdelo, ko je iskal priboljške v igrači. (Maruša)

Zapisala: Katja Godec

Obisk Tačk pomagačk v 4. razredu na PŠ Muljava

V ponedeljek, 11. 11. 2019, nas je obiskal kuža Oli s svojo vodnico Jano.

Učenci so takole strnili svoje vtise.

  • Ko je prišel Oli, mi je bilo zelo lepo. Bilo mi je čarobno. Tako mi je bilo všeč, da si želim, da bi prihajal vsak dan. Kuža mi je bil zelo simpatičen, lep in prijazen. Njegova skrbnica Jana pa je bila zelo prijazna. (Brina)
  • Olijev in Janin obisk se mi je zdel super. (Maja)
  • Zelo mi je bilo všeč in upam, da prideta še kdaj. (Izak)
  • Oli je bil super. Pokazal nam je, kako pospravlja svoje igrače. (Nik)
  • Všeč mi je bilo, ko je Oli delal trike. (Kaja)
  • Najbolj mi je bilo všeč, ko je nekdo rekel »glas« in je on glasno zalajal. (Domen)
  • Vse mi je bilo všeč. Upam, da bo še kdaj prišel. (Anja)
  • Všeč mi je bilo, ko smo mu umivali zobe in ko smo gledali slike, ko je bil Oli majhen. (Nina)
  • Najboljše mi je bilo, ko je Oli pospravil igrače in ko se je pospravil v škatlo še sam. (Eva)
  • Zelo so mi bili všeč Olijevi triki. Zelo lep kuža je. (Lovro)
  • Odlično, super, všeč mi je bilo, ko je lajal. (Urban)
  • Všeč mi je bilo, ko je Oli zalajal in delal trike. Zelo lep kuža je!!! (Blažka)
  • Všeč mi je bilo, ko je zalajal in ko so mu umivali zobe. (Aljaž)
  • Z Olijem mi je bilo zakon. Oli je prava legenda, ki uboga vse, kar mu reče Jana. Škoda, da ne pride vsak dan. (Jerneja)
  • Všeč mi je bilo, ko je Oli naredil preval. (Jan)
  • Meni je bil Olijev obisk zanimiv. Najbolj mi je bilo všeč, ko je delal trike. (Peter)
  • Vse mi je bilo všeč. (Žiga)

Vsi smo si enotni, da bi bili zelo veseli, ko bi nas kuža s svojo vodnico Jano ponovno obiskal.

Nina Kump Papić

Obisk tačk pomagačk v 2. razredu na PŠ Zagradec

 

Komaj smo čakali na ponedeljek, 25. 11. 2019, ko nas je obiskal kuža Oli s svojo vodnico Jano. Za začetek smo si prebrali Olijevo pismo, v katerem se nam je predstavil. Tiho smo sedeli v krogu, da Olija ne bi preveč vznemirili. Gospa Jana  nam je povedala zgodbo, kako je daroval kri drugemu kužku. Nato smo spoznali, kaj Oli rad dela in kaj se je že naučil.

Po končanem obisku so učenci napisali svoje vtise:

Oli, hvala, da si nas obiskal, in, prosim, pridi še kdaj.  (NINA)

 

Bilo mi je zelo prijetno, najbolj mi je bilo všeč, ko je pokazal trike.  (NIKA)

 

Všeč mi je bilo, da sem se lahko družila z Olijem. Pokazal nam je, kako zna poiskati in pospraviti igrače.  (MIA)

 

Oli, res hvala, da si nas obiskal, in najboljše mi je bilo, ko si se priklonil.  (LAURA)

 

Ko sem božala Olija, sem se počutila zelo srečno. Spoznala sem, da se Oli zelo rad igra in da je zelo prijazen kuža.  (AJDA)

 

Spoznala sem, da so kužki zelo prijazni in lepi in da se jih ne smemo bati. Še nikoli nisem videla takih trikov, ki nam jih je pokazal Oli.  (JERCA)

 

Z Olijem se imam zelo lepo. Obožujem njegove trike. Všeč mi je, kako lepo uboga svojo vodnico Jano.  (AMBROŽ)

 

Všeč mi je bilo takrat, ko je zalajal. (NIK NOVAK)

 

Vesela sem bila srečanja s tabo, Oli. Všeč mi je bilo, ko si mi pokazal, kako pospraviš igrače. Tako si lep, da bi te kar obdržala.  (EVA)

 

Obiskal nas je kuža Oli. Imela sem se zelo lepo. Pokazal nam je, kako pospravi svoje igrače. Dala sem mu jesti in imela čisto slinasto roko.  (MANCA)

Zapisala: Anica Grčman

OBISKI TAČK POMAGAČK V ŠOLSKEM LETU 2020/2021

Tudi v letošnjem šolskem letu bomo naše drugošolce razveselili z obiskom Tačk pomagačk. Seveda smo se morali tudi mi prilagoditi »korona času« in obiske nekoliko prilagoditi, saj se ne bodo izvajali v šoli, temveč v njeni bližnji okolici. Nepozabno vzdušje nam bodo pričarali vodnica Jana Miklič s svojim Olijem in še dva terapevtska para, gospa Jasmina z Aisho in gospod Dejan z Arturjem. Otroci se bodo seznanili z delom terapevtskih kužkov, hkrati pa je namen srečanj tudi ozaveščanju otrok o primernem odnosu in skrbi do živali.”

TAČKE POMAGAČKE na Podružnični šoli Krka

V torek, 22. 9. 2020, smo učenci 2. razreda s Podružnične šole Krka že navsezgodaj prejeli pismo psičke Aishe. Predstavila se nam je ter povedala, da nas obišče. To je bilo enkratno presenečenje. Učenci kar niso mogli verjeti. Vsi smo jo z navdušenjem čakali. In končno sta vodnici le pripeljali psičko. Bila je prikupna, belo rjave barve z velikimi, rjavimi očmi. Izvedeli smo, da Aisha rada lovi metulje, se kopa v bazenu, igra z bratcem in sestrico ter hodi v šolo. Učenci so jo lahko peljali na sprehod, božali, umivali zobe, pobirali pasje iztrebke, ki seveda niso bili pravi. Ugotovili smo, da nam je na nek način zelo podobna. Čas v družbi psičke Aishe je prehitro minil in si želimo, da nas še kdaj obišče.

Hvala Aishi ter vodnicama za nepozabno doživetje.

Učiteljica Brigita Langenfus in učenci 2. razreda

Tačke pomagačke na PŠ Ambrus

V torek, 29. 9. 2020, smo na podružnični šoli v Ambrusu imeli obisk iz Društva Tačke pomagačke. Obiskala nas je vodnica, ga. Jana Miklič s pripravnikoma in njunima terapevtskima psoma, Aisho in Arturjem. Že prej smo si prebrali pismi psov in komaj čakali na srečanje, ki je potekalo na šolskem igrišču. Učenci so z zanimanjem poslušali in sodelovali v pogovoru. Opazovali so psa  ter sodelovali pri različnih dejavnostih.

Želimo si, da se srečamo tudi naslednje šolsko leto.

Zapisala: Nataša Švener Škrajnar, 
vodja PŠ Ambrus

  

Obisk Tačk pomagač v 2. S.

Danes smo drugošolci na PŠ Stična prejeli prav poseben obisk. Obiskali so nas psička Aisha in dve prijazni gospe, ki sta jo spremljali. Psička Aisha nas je najprej vse prijazno pozdravila in nas tudi temeljito prevohala. Čisto smo bili navdušeni nad njeno prijaznostjo in smo jo zato z veseljem pobožali. Nato smo izvedeli, kako se za pse ustrezno skrbi, kako za njimi pobiramo iztrebke, kako jih češemo, umivamo itd. Da o tem že veliko vemo, smo pokazali, ko smo Aisho peljali na sprehod, jo česali in ji povili nogo. Na koncu je vsak lahko psički dal tudi priboljšek, Aisha pa je pokazala, da tudi ona veliko zna. Aisha razume ukaze: »sedi, vstani, prostor, tačka« … Vsi smo se strinjali, da nam je bil obisk nadvse všeč, Aisho pa bi si želeli še kdaj videti.

     

OBISK TAČK POMAGAČK V 2. RAZREDU NA PŠ MULJAVA

V četrtek, 24. 9. 2020, je bil za nas drugošolce prav poseben dan. Že od zgodnjega jutra smo nestrpno čakali obisk kavalirke Aishe. K nam je prišla na obisk s svojo vodnico. Naučili smo se veliko novega o skrbi za pse, o tem kako z njimi ravnati, se jim približati ter kako prepoznati njihovo razpoloženje in se nanj ustrezno odzvati.

Aisha nas je popolnoma prevzela, težko smo se poslovili od nje. Skupaj pa smo sklenili, da nas mora vsekakor še obiskati. Takrat pa ji preberemo tudi kakšno pravljico.

Vtisi učencev:

Janez O. »Všeč mi je bilo, da sem jo lahko nagradil s priboljškom.«

Mark: »Zelo rad sem jo božal.«

Maja M:: »Povila sem ji tačko. To mi je bilo zelo všeč.«

Janez P. : «Naučil sem se, da je treba za psi pospraviti, če se pokakajo.«

Neža: » Všeč mi je bilo, da sem jo lahko na koncu peljala na sprehod.«

Maja B.: » Ko je Maja povijala tačko, sem jo jaz lahko božala.«

Žan: »Aishi sem lahko dal injekcijo, kot pravi veterinar.«

Kristina: »Lahko sem jo krtačila. Uživala je.«

Matevž: »Zelo sem bil vesel, ko je prišla Aisha. Rad bi, da še kdaj pride.«

Jerca: »Zelo rada sem jo božala, ker je mehka in puhasta.«

Andraž: »Zelo rad sem jo božal.«

Lucija: »Všeč mi je bilo, ko sem jo peljala na sprehod.«

Zapisala: Polona Strmole